مقالات

پسته تسکین دهنده استرس و اضطراب

پسته تسکین دهنده استرس و اضطراب

پسته یکی از مغذی‌ترین آجیل‌ها می‌باشد که از ارزش تغذیه‌ای بالایی برخوردار است. مصرف آن در کاهش و درمان بیماری‌های مختلف تأثیر بیشتری دارد. استرس و اضطراب نوعی بیماری هستند که در صورت درمان نکردن فرد را به افسردگی شدید مبتلا می‌سازند. لذت و امید به زندگی در افراد افسرده کاهش می‌یابد. استرس نوعی بی قراری و اضطراب باعث ناراحتی غیر عادی در انسان می‌شود. پسته حاوی مواد مختلفی می‌باشد که در بهبود این بیماری‌ها تأثیر دارد.

  • اثر ویتامین B: پسته دارای ویتامین‌های گروه B و منیزیم می‌باشد که به واسطه‌ی آن‌ها استرس و اضطراب شخص را کاهش می‌دهد. این ویتامین نوعی آرامش در انسان ایجاد می‌کند.
  • آنتی اکسیدان‌ها: این آجیل دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند رسوراترولو کرستین است که توسط آن‌ها سبب کنترل استرس و اضطراب می‌شوند.
  • ویتامین‌های مختلف: مغز پسته دارای مواد مختلفی است که در تولید هورمون شادی آور تأثیر دارد به این علت استفاده‌ی آن در جلوگیری از بروز استرس و اضطراب مؤثر است. افزایش هورمون در پیشگیری از افسردگی نیز نقش مهمی دارد.علاوه بر این پسته دارای خواص متعددی برای سلامتی انسان است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
تفاوت پسته خندان و آب خندان

اثر پسته در تقویت سیستم ایمنی انسان

پسته حاوی ویتامین C و منگنز می‌باشدکه در تقویت سیستم ایمنی انسان مؤثر است. ضعف سیستم ایمنی باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدن انسان می‌شود و برخی از آن‌ها را تشدید می‌کند. مصرف روزانه‌ مقداری پسته سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و بدن را در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌کند.

تقویت قلب

پسته، نظیر پسته بادامی، دارای چربی‌های غیر اشباع می‌باشد که استفاده‌ی آن سلامتی قلب انسان را افزایش می‌دهد. نکته‌ی مهم این است که بیماران قلبی در مصرف پسته‌ی بو داده باید بیشتر دقت کنند چون استفاده‌ی زیاد آجیل برای آن‌ها مضر می‌باشد. پسته دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که خاصیت ضد التهابی دارد و از بروز التهابات قلبی جلوگیری می‌کند. همچنین آهن موجود در پسته در جریان بهتر خون به قلب بسیار کمک کننده می‌باشد.

بهبود عملکرد مغز

پسته در بهبود عملکرد مغز انسان تأثیر زیادی دارد؛ چون دارای فسفر بالایی می‌باشد. این ماده قدرت حافظه و هوش انسان را بالا می‌برد. پسته توسط پزشکان به خانم‌های باردار برای افزایش هوش جنین  توصیه می‌شود. برای تقویت حافظه‌ی افراد در حال تحصیل نیز بسیار مؤثر است. همچنین آهن موجود در پسته سبب گردش بهتر خون در مغز شده و سبب تقویت عملکرد آن می‌شود.

رشد پوست و مو

پسته حاوی پروتئین و ویتامین C بالایی می‌باشد که در رشد پوست و مو کمک می‌کند. ویتامین C  موجود در پسته سبب تقویت پوست و شادابی آن می‌شود و در زیبایی افراد مؤثر است. پروتئین‌ها و ویتامین‌های پسته در رشد ریشه و ساقه‌ی مو تأثیر زیادی دارند و سبب ضخیم شدن آن می‌شوند.

درمان کم خونی

پسته دارای آهن بالایی می‌باشد که در درمان کم خونی استفاده می‌شود. مصرف آن به خصوص برای خانم‌ها خیلی مفید است و از بروز کم خونی در آن‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این مصرف پسته سبب تصفیه‌‌ی سیستم گردش خون انسان می‌شود. مس موجود در پسته سبب جذب بیشتر آهن توسط خون می‌شود.

افزایش استحکام استخوان‌ها

پسته دارای کلسیم بالایی است که این ماده استحکام استخوان‌ها را افزایش می‌دهد. پوکی استخوان بیماری شایع در کهنسالان است که به علت عدم مصرف غذاهای حاوی کلسیم در دوره‌های مختلف زندگی بروز می‌کند. مصرف پسته سبب تقویت استخوان‌ها در انسان می‌شود.

تقویت دستگاه گوارش

پسته دارای فیبر بالایی می‌باشد که در تقویت سیستم گوارشی افراد مؤثر است. غذاهای بدون فیبر زخم معده و سوء تغذیه در انسان ایجاد می‌کنند. مصرف پسته معده را تقویت کرده و زخم آن را بهبود می‌بخشد. این آجیل با تقویت روده‌ها باکتری‌های مفید آن را افزایش می‌دهد. باکتری‌ها در عملکرد روده‌ها مؤثر بوده و در عمل هضم کمک می‌کنند.

افزایش بینایی

پسته سرشار از ویتامین A  است که سلامتی چشمان انسان را افزایش می‌دهد. مصرف پسته در تقویت بینایی و جلوگیری از پیر چشمی مؤثر است البته نباید شور باشد. استفاده‌ی آجیل خام نسبت به نوع بو داده تأثیر بالایی در سلامتی چشمان افراد مختلف دارد.

خاصیت ضد سرطانی پسته

پسته دارای آنتی اکسیدان‌های قوی می‌باشد که با رادیکال‌های آزاد در بدن انسان مبارزه می‌کند. رایکال‌ها سلول‌های سرطانی را در بدن افراد رشد می‌دهند. استفاده از پسته در جلوگیری از بروزسرطان‌هایی مانند پروستات و سینه تأثیر بالایی دارد. همچنین این آجیل در بهبود بیماری سرطان مؤثر است.

کاهش سرماخوردگی

پسته حاوی ویتامین C بالایی است که مصرف آن از بروز سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی بدن سبب بهبود سرماخوردگی در انسان می‌شود. مصرف این آجیل مدت زمان بیماری را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن

مصرف پسته با داشتن فیبر زیاد و انرژی بالا نوعی سیری در افراد ‌ایجاد می‌کند. افراد مختلف با استفاده‌ی آن دیرتر به سراغ غذا می‌روند. کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند پسته انتخاب مناسبی برای آن‌هامی‌باشد.

نقش پسته در کنترل وزن

پستیشال عرضه کننده باکیفیت‌ترین پسته در ایران

سایت پستیشال از عرضه کنندگان اصلی انواع پسته‌ی باکیفیت در کشور می‌باشد که محصولات آن تقاضا کنندگان زیادی دارند. این سایت همواره پسته‌های تازه و ارگانیک را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. انواع پسته‌ی رفسنجان مانند پسته اکبری و احمد آقایی در سایت پستیشال موجود می‌باشند. برای خرید پسته رفسنجان و انواع پسته‌های معروف ایرانی می‌توانید با همکاران ما در این سایت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *