مقالات

طرز تهیه بستنی پسته‌ای در منزل

بستنی پسته ای خانگی

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین مغزیجات پسته می باشد. حال فرض کنید شما یک بستنی با طعم پسته داشته باشید که شادی و نشاط به همراه فواید فوق العاده به ارمغان می آورد. بستنی پسته ای با پسته‌ی خام، برشته یا پودر پسته، شکر، شیر، زرده تخم مرغ، خامه و وانیل تهیه می‌شود. مقدار مواد به اندازه‌ی بستنی مورد نظر بستگی دارد. برای بستنی ۴ نفره ۲/۱ لیوان شکر، خامه و پسته، شیر ۱ لیوان و ۴/۱ پسته خرد شده لازم است. در تهیه‌ی بستنی مواد را بر حسب گرم نیز می‌توان اندازه گیری کرد. بستنی پسته‌ای طی چند مرحله‌ ساده‌‌ی زیر آماده می‌شود.

طرز تهیه بستنی پسته‌ای خانگی

  1. برای شروع، پوست پسته‌ها را جدا کرده و سپس آن‌ها را خرد کنید. بستنی با پسته‌‌ی برشته‌ شده خوش طعم تر است. شما میتوانید پسته‌ها را در فر برشته کنید تا رنگ‌ آن‌ها طلایی شود. پس از برشته کردن نصف شکر را به آن اضافه نمایید و بهم بزنید.
  2. در مرحله‌ی دوم شیر را حرارت دهید تا بجوشد. سپس مواد آماده شده در مرحله‌ی قبلی را به شیر در حال جوش بیفزایید. حالا ظرف را از روی حرارت بردارید تا سرد شود و به دمای محیط برسد. همچنین در این مرحله به طور جداگانه مقداری خامه را با پودر پسته بهم بزنید و نگهداری کنید.
  3. زرده‌ی تخم مرغ‌ها را جدا کنید و نصف باقیمانده‌‌ی شکر را با آن مخلوط نمایید. در ادامه این ترکیب را به میکس آماده در مراحل قبلی یعنی شیر و پودر بسته اضافه کنید.
  4. در این مرحله ترکیب نهایی را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس مقداری وانیل به آن بزنید.
  5. خامه و پودر پسته‌‌ای را که از قبل آماده کرده‌اید به ترکیب اصلی بستنی اضافه کرده و به مدت ۳ الی ۴ ساعت آن را در فریزر قرار دهید. هر نیم ساعت ترکیب را در داخل فریزر بهم بزنید و اجازه ندهید یخ بزند. در این مرحله بستنی پسته‌ای آماده است و می‌توانید آن را میل کنید

تهیه‌ی بستنی پسته‌ای با بستنی ساز

اگر بستنی ساز در اختیار دارید، تهیه‌ی بستنی پسته‌ای بسیار آسان خواهد بود. در این روش کافی است مقدار مورد نظر از هر مواد را به قسمت محفظه‌ی دستگاه اضافه کنید تا در عرض چند دقیقه بستنی را آماده کند. در این روش نیز پسته را به همراه  شیر و مواد مختلف آن را با حرارت بجوشانید و پس از آماده سازی ترکیب را به بستنی ساز اضافه نمایید.

تهیه‌ی بستنی پسته‌ای با بستنی ساز

نکاتی که باید برا تهیه بستنی پسته ای رعایت کنید

  • برای ایجاد طعم عالی در بستنی پسته‌ای پیشنهاد می‌شود که پودر پسته را با مخلوط شیر و خامه حرارت دهید. این نکته در یکدست بودن بودن بستنی تأثیر دارد.
  • در صورت علاقه به این بستنی زعفران، لایه‌های لیمو و گیاهان معطر بزنید تا بستنی عطر خاصی به خود بگیرد.
  • پوسته‌‌ی پسته‌ها را حتماً جدا کنید چون طعم تلخی در بستنی ایجاد می‌کنند.
  • برای غلیظ شدن بستنی می‌توانید از مقداری نشاسته‌‌ی ذرت استفاده نمایید.

توجه داشته باشید از پسته های مرغوب استفاده کنید تا کیفیت بستنی ای که درست میکنید بالا رود. شما میتوانید با خرید پسته بادامی یک بستنی لذیذ را تهیه نمایید.

ارزش غذایی بستنی پسته‌ای

بستنی پسته‌ای طعم فوق العاده‌ای دارد و حاوی ارزش غذایی بالایی می‌باشد. از آنجایی که پسته دارای پروتئین، کلسیم، آهن، روی، منگنز، ویتامین ث، فسفر، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ B زیادی می‌باشد، میتواند یک بستنی مفید را برای شما . بستنی پسته‌ای انرژی بالایی دارد و بدون چربی‌های مضر است. همچنین دارای کربوهیدارت و پتاسیم می‌باشد.

خواص بستنی پسته‌ای

بستنی پسته‌ای با داشتن ارزش تغذیه‌ای بالا خواص زیادی برای سلامتی انسان دارد. این بستنی در هوای گرم انرژی مورد نیاز بدن افراد را تأمین کرده و تشنگی را رفع می‌کند. مصرف آن در تقویت اعصاب بسیار مؤثر است و خلق و خوی انسان را بهبود می‌بخشد.

بستنی پسته‌ای سبب تقویت سیستم ایمنی انسان می‌شود و کمبود آب بدن را جبران می‌کند. مصرف آن استحکام استخوان‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین در شادابی پوست تأثیر دارد و چین و چروک آن را رفع می‌کند. برای بهره بردن از خواص این بستنی بهتر است آن را به طور روزانه و در هوای گرم استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به شما طرز تهیه پسته خانگی با دستگاه بستنی ساز و بدون دستگاه را توضیح دادیم. همچنین در مورد خواص پسته و ارزش غذایی آن گفتیم که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است و میتواند یک دسر خوشمزه برای فرزندان دلبندتان باشد . شما برای خرید پسته با کیفیت میتوانید به سایت و یا فروشگاه حضوری پستشیال واقع در اطلس مال مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *